17 Februari, 2009

Sudah Kusam

sudah kusam blog aku ni.. malas giler nak update.. bukan apa memacam jalan cerita aku lalui sejak dua tiga menjak.. begitu banyak.. kekadang putaran kisah yang sama. tapi itulah skrip-skrip kehidupan yang aku kena jugak tempohi..
Bermulanya aku kena outstation luar semenanjung (first time) naik flight (pun first time) tiga jenis flight aku tumpang 1, Boeing (mas) kl to sibu 2. Fokker (maswing) Mukah to kuching 3. airbus (air asia) Kuching to kl.. banyak perkara aku lalui di serwak..
aku tersadai airport sibu dalam 3 jam(managment lambat pump duit) aku kena naik bus dari sibu kemukah, jalan offroad 4 jam, sapa yang tahu jalan tuh camner tau la perasaan(management nak cut cost) aku sampai mukah dalam ketika banjir mula melanda, siap kerja kau kena ke kuching untuk hanover barang tapi sebelum kesana aku berhujan cari teksi/kereta sewa, amat sukar pasal dah banjir, naseb abik aku simpan kad kereta sewa masa aku tersadai di airport.. pergi mukah airport tiket da abis.. aku waiting list.. dalam fokker terasa gerun sekali, telinga pun bengang giler.. tapai aku ada ubat.. heheh tido jer... sampai kuching skali lagi kau tersadai tapi ni bukan salah sesaper tapi inillah fitrah alam aturan ALLAH SWT, Khucing banjir besar.. dari cerita ini lah banjir paling teruk dari 2004. aku pusing khucing kejap jer.. pasal aku punya intend kerja bukan makan angin..


........................
Kerana Mereka aku Hidup
KeranaNYA aku bernyawa
Kerana impian aku gagahkan diri
Kerana prinsip aku bertekad
Kerana mimpi aku gembira
Comments
0 Comments

0 ulasan:

Catat Ulasan

free to talk...