30 April, 2009

AKu,AKu dan Aku lagi

Assamualaikum
kepada follower,viewer..
trima kasih kerna sudi membelek blog aki
tiap kali aku menulis..
banyak kisah pasal aku, cerita berkait dengan aku..
kekadang aku menjadikan diri sebagi rujukan..
rujukan untuk mengukur sekeliling..
orang kata jangan ingat kita jahat, semua orang jahat..
jangan tengok kita baik, ornag pun baik cam kita..
bagi aku manusia ni sama "insan" (pelupa)
kelebihan dan kekurangan manusia adalah fair and balance..
sperti dlam lagu "aku manusia, pelakon cerita, di pementasan, alam ciptaanNYA, kadang terlupa watak dan peranan, aku manusia"(amuk--AKU mahu pulang)
aku dan kamu ni pelakon, didunia yang merupakan persinggahan,
pentas untuk aku dan semua berusaha
menunjukkan rasa cinta yang agung pada sang pencipta..
namun kekadang aku dan kamu kecundang,
namun DIA tak pernah menyisihkan hambaNYA
DIA tak pernah membenci hambaNYA walau sebesar mana kesalahan..
yang penting merintih sujud kepadaNYA,
merayu taubat kepadaNYA..
aku, kamu dan mereka adalah sama,
pangkat, kekayaaan, kemegahan,kenamaan
tiada erti , tiada beza disisiNYA..
yang membezakan hambaNYA
amal, dan Amalan, ibadat dan ketaatan pada agama..


........................
Kerana Mereka aku Hidup
KeranaNYA aku bernyawa
Kerana impian aku gagahkan diri
Kerana prinsip aku bertekad
Kerana mimpi aku gembira
Comments
0 Comments

0 ulasan:

Catat Ulasan

free to talk...