10 Disember, 2008

AIDIL ADHA

erm dah beberapa hari aku tak menulis..
bukan apa malas sangat..
lagi pun cuti kat kg takder tenet..
sajer tak nak subcribe

Raya..
sebut jer pasal raya teringat ucapan maser perjalan melaui higway kesa untuk ke tol gombak..
bila melepasi jer area BAVERLY HILL malaysia tu aku ngam my brother ada gak tegur..
"ai tak takut ker berumah di lerang bukit, rumah besar bagak, aku kat higway nih halus jer rasernya" abang aku cuma gelak jerk..
bila samapi jer kat kampung besok pagi.. kecoh pasal tanah runtuh..
kat tempat kitorang tegur..
terpikir gak dalam hati.. kitorang ni orang ke 40 ker yang tegur..

hurm entah la..
bila mencari penyakit.. dapat la penyakit..
cuma berdoa semoga in takkan berlaku lagi masa depan..

sampai jer terengganu hujan tak berenti-renti mencurah
tengok sungai pun cam nak melimpah jerk...
tapi alhamdullillah malam ke pagi raya suusana ok cuma mendung..
seronok jugak solat aidil adha kat masjid..
bila dah abis solat..
sampai plak time sembelih korban kat umah aku
tumbang seekor kerbau
bukan setakat sembelihan korban jerk..
tapi ramai yang berkorban nak setllekan melapah kerbau..
tengah dok asyik melapah hujan turun renyai-renyai...
tapi aku tengok semua komited dengan kerja memasing..
takder yang berganjak..
yang ader payung tolong payungkan yang melapah..
syukur aku pada ilahi
masih ada lagi amaln kerjasama dan tolong menolong di kampung aku ni..
pengalamn beraya,korban dalam hujan yng pertam aku lalui
kalu beraya dalam hujan biasa..
tapi kalau ibadah koraban ditengah hujan ini luar biasa




........................
Kerana Mereka aku Hidup
KeranaNYA aku bernyawa
Kerana impian aku gagahkan diri
Kerana prinsip aku bertekad
Kerana mimpi aku gembira
Comments
2 Comments

2 ulasan:

Leenoh berkata...

Walaupun hujan turun mencurah-curah, masih banyak lagi perkara yg kita boleh bersyukur seperti kata Fauzi.

Semoga anda sebagai orang muda akan menjadi teras penerus amalan yg diperintahkan Allah itu.

Wassalam.

Asyima Binti Dollah berkata...

salam aidiladha..

terima kasih follow LK..

hujan rahmat barangkali=)

Catat Ulasan

free to talk...